Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Η αντιφασιστική πάλη στο μεσοπόλεμο από το ενιαίο μέτωπο της Αριστεράς

 Η δεκαετία του 30 βρήκε και εδω τον φασισμό να επιζητά κοινωνικά ερείσματα. Ο εμπρησμός της Εβραικής συνοικίας Κάμπελ στη Θεσαλλονίκη , εξανάγκασε τα εργατολαικά στρώματα της εβραικής κονότητας να μετοικήσουν στο Ισραήλ, όπου οικοδόμησαν και το λιμάνι της Χαιφα. Η 3Ε ήταν ο βασικότερος και πιο φιλόδοξος φασιστικός πυρήνας.Τα Γερμανικά στατεύματα μπήκαν στην πόλη της Θεσαλλονίκης, με επικεφαλής επιφανές στέλεχος της 3Ε.


ας πάψει η Αριστερά να "νομιμοποιεί" τις ταξικές προσδοκίες των εργαζομένων  μέσω του πατριωτισμού...

                    

                                       Παραγωγική Ανασυγκρότηση ή Μνημόνιο;
                                                                  ή
                                        Σοσιαλισμος ή βαρβαρότητα;

   Ακόμα και αριστερά ρεύματα, δεν προσφέρουν καθόλου στην αντιεθνικιστική πάλη,διαμορφώνοντας λόγο και πρόγραμμα στη βάση της "άλλης" αναπτυξης των "εθνικών παραγωγικών δυνάμεων".Καπιταλισμό δεν θα έχουμε και κατα την περίφημη "παραγωγική ανασυγκρότηση"; ή νομίζουμε οτι κυβέρνηση και εξουσία ταυτίζονται..Aνασυγκρότηση της οικονομίας σαν πολιτικό σύνθημα πρέπει να ξεκαθαρίζει   ,ανασυγκρότηση απο ποιόν για ποιόν ,με απτά ,κατανοητά με βιωματικό τρόπο απο το λαό συνθήματα -αυτα που μάθαμε όλοι  να ονομάζουμε Μεταβατικά Αιτήματα.Πρόκειται για εκλαικευμένη συμπύκνωση ,σε επιχειρήματα άμεσης ζύμωσης, για την ανωτερότητα του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού.

  Μεταβατικά συνθήματα κατα τα Ιουλιανά π.χ ηταν το ΚΑΤΩ Η ΜΟΝΑΡΧΙΑ-ΕΞΩ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ.Συνέδεαν την άμεση εμπειρία των μαζών-τις κινητοποιήσεις ,με την έφοδο του λαικού παράγοντα της εποχής στην άμεση χάραξη κυβερνητικής πολιτικής.Αποτελούν τα μεταβατικά αιτήματα τη γέφυρα μεταξύ του σήμερα και του εν δυνάμει ευνοικότερου συσχετισμού με το λαικό παράγοντα στο προσκήνιο.Η ΠΑΥΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ θα μπορούσε να είναι το μεταβατικό σύνθημα της εποχής μας.Ο ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ το ίδιο. 

 Οι οικονομικές πολιτικές έχουν πάντα ταξικό πρόσημο,το οποίο δεν ξεκαθαρίζεται καθόλου με επιχειρήματα όπως αυτο στην εκδήλωση Τόλιου-Δεσύλλα στο Αγρίνιο..."γιατι, δεν υπάρχουν χώρες που λειτουργούν με εθνικό νόμισμα;"Λες και εκει εχει καταργηθεί η πάλη των τάξεων.

   Ξεχνούν να μας πούν κατα την "παραγωγική" ανασυγκρότηση της χώρας" ποιά θα είναι η σχέση των εργατών με τα μέσα παραγωγής;Θα υπάρχει μονοπώλιο του εξωτερικού εμπορίου;Και επιτέλους ενα ταξικό πρόγραμμα, ξεκινάει για τον εργαζόμενο ,πρώτα μέσα απο ερωτήματα όπως  τί μισθό θα πάρουμε αν η Αριστερά πάρει την κυβέρνηση;πως περιορίζεται το διευθυντικό δικαίωμα;με τις συντάξεις τί θα γίνει ; Θα απαγορευτούν οι απολύσεις;με τον ΕΟΠΠΥ που ερωτηθήκαμε απο τον Εμπορικό Σύλλογο Αγρινίου και λέγαμε άλλα ντ άλλα της Παρασκευής το γάλα ,τί θα γίνει;Μπορεί να σταθεί προοδευτική διέξοδος χωρίς τον εργατικό έλεγχο;

1)Προτείνουμε στο θέμα αυτο το βιβλίο του Α.Γαβριηλίδη,"Η συνέχιση του Εμφυλίου με άλλα μέσα",που εξηγεί τον αριστερό πατριωτισμό σαν ψυχολογικό και πολιτικό κατάλοιπο της ήττας του 44-49.Πόσο πατριωτικό αναρωτιέμαι εγω ,είναι ενα κίνημα με την εργατική τάξη σε ποσοστό 80% των αντιπροσώπων στην πρώτη Κυβέρνηση του βουνού,με τη γυναίκα στην πρώτη γραμμή,με ενσωματωμένα μειονοτικά τμήματα(τουρκοαλβανικό τάγμα του ελας στην Παραμυθιά,μαζική συμμετοχή του σλαβομακεδονικού στοιχείου στον ένοπλο αγώνα) και που τελικά σφάζεται  και διώκεται απο ομοεθνείς του εως και το 1974.


                           ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ  

   Ξέρει κανείς  καλύτερα απο τους ίδιους τους εργαζόμενους ,σε ηθική και αγωνιστική ανάκαμψη,τί χρειάζεται για να λειτουργήσουν τα πάντα;Με τα γαμ........κα που πληρώνονται οι μάνατζερ νοσοκομείων-όπως ο πολύς κ.Ντινόπουλος της Ν.Δ-δεν θα είχε κλείσει η κινητή μονάδα του Ψυχαργώ στο Μεσολόγγι-δεν θα βρίσκονταν σε επίσχεση οι εργαζόμενοι του Χατζηκώστα-δεν θα αγόραζαν οι ασθενείς αναλώσιμα.

  Το  ίδιο το σωματείο ,με κατακτημένη τη συμμετοχή των εργαζομένων και την τοπική κονωνία στο πλευρό του,θα διαχειρίζονταν καλύτερα τους πόρους και θα μπορούσε να διεκδικήσει όσα αξίζουν στη δημόσια υγεία.

   Είναι καθήκον και της Αριστεράς και των όποιων συνδικαλιστικών δομών, να προετοιμάσουν το λαό για το ενδεχόμενο άτακτης χρεωκοπίας,όπου θα δημιουργηθεί κενό άσκησης άμεσης διοίκησης ,διανομής των αγαθώνκτλ.Είναι ενα σενάριο για να χρησιμοποιήσουν τα βασικά τους όπλα,το σαμποτάρισμα της παραγωγής,η διάλυση και η πολιτική εργαλειοποίηση του φόβου, μπορεί να φέρει την μπάλα στο δικό τους  γήπεδο -του αστυνομικού κράτους-των φασιστών -των αντιμνημονιακής δεξιάς..

   Θα μπορούσε το ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ και οι οργανώσεις της εργατικής τάξης, να στήσουν τη δυαδική εξουσία,να προστατέψουν τη ζωή,την περιουσία,τη συνέχιση της παραγωγής ,την υποστήριξη των θυμάτων της κρίσης;Το παράδειγμα αυτοδιαχείρησης και εξασφάλισης της λειτουργίας του νοσοκομείου απο το ίδιο το προσωπικό στο Κιλκίς,οι καταλήψεις των υπουργείων,δείχνουν οτι όταν χτυπήσουμε θα πρέπει να χτυπήσουμε στο κέντρο.

  Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α της νέας εποχής θα διαμορφώσει πρόγραμμα συγκεκριμένο, εμπλεκόμενος στις κοινωνικές αντιστάσεις ,η ένταση των οποίων θα καθορίσει και το μέλλον του θυσιαστικού τέρατος που λέγεται Ευρωζώνη,αλλα και τη ίδια την ταξική φύση του κοινωνικού συστήματος στην Ελλάδα.Και το μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε,σε μια νέα Ελληνική Δημοκρατία ίσως;δεν το έχουμε αγγίξει.

  Η γλώσσα που καλούμαστε να μιλήσουμε είναι η ταξική,αυτη που ξεκινάει απο την εμπιστοσύνη στις δημιουγικές δυνατότητες της εργατικής τάξης και φτάνει στη δημοκρατικη εξουσια των συλλογικων της οργάνων. 

                 εναντια στις αστικες μυθοπλασιες 
                      το αληθινό είναι και αριστερό

   Οσοι παροικούν την Ιερουσαλήμα της ιστορίας και της εθνολογίας, πρέπει να παραδεχτούν οτι ο αντισημιτισμός βρίσκεται στο DNA  της ελληνικής αστικής τάξης.

  Η περίφημη σφαγή τηςΤριπολιτσάς , που σήκωσε ρεύμα διαμαρτυρίας απο τον Κοραή εως τους φιλέλληνες Γιακωβίνους. Το ίδιο, η αδιάλλακτη στάση απέναντι στους Εβραίους εως ληστείας και εξόντωσης, κυριάρχησε και στο Βραχώρι της Επανάστασης. Το ίδιο το αντισημιτικό παραλήρημα του Κοσμά του Αιτωλού (όποιος πρόθυμος να τον διαβάσει ,θα πληροφορηθεί οτι οι Εβραίοι πίνουν το αίμα παιδιών σε τελετές κτλ),βασικού εκπρόσωπου του ελληνικού διαφωτισμού ,δείχνει οτι της σφαγής προηγήθηκε ζύμωση  πολιτική και κοινωνική ,υπερ της ολοκληρωτικής εξαφάνισης του αντιπάλου,κατι σαν και αυτο που ετοιμάζουν χρυσαυγίτες-αστυνομία-παρακράτος ,για τα ψηλά στάχυα της αριστεράς και του αντιρατσιστικού κινήματος σήμερα.

   Αποδεικνύεται οτι η φυσική εξόντωση των εβραικών εμπορικών δικτύων,που ανταγωνίζονταν τους έλληνες εμπόρους, ηταν τμήμα του Ελληνικού Διαφωτισμού  και της μετέπειτα επαναστατικής δράσης. Για να είμαστε ακριβείς κατα την Ελληνική Επανάσταση, η μοναδική εβραική κοινότητα που σώθηκε απο το μαχαίρι, ηταν αυτη της Χαλκίδας και αυτό επειδή η παράδοση της πόλης έγινε με επίσημη συμφωνία ,παρουσία των Μεγάλων Δυνάμεων.

2)εξαιρετικό έργο ,συνεισφορά στην αντιεθνικιστική πάλη απο τη σκοπιά των εθνικών μειονοτήτων στην Ελλάδα, είναι το "Ανεπιθύμητοι Συμπατριώτες"του Γ.Μαργαρίτη,εκδόσεις βιβλιόραμα.

Αυτο βέβαια δεν σημαίνει οτι δεν θεωρούμε προοδευτική και δίκαια την Ελληνική Επανάσταση,με τα πιο δημοκρατικά συντάγματα στην Ευρώπη.Απλώς ανήκει στον κύκλο των αστικών επαναστάσεων,φέρει το στίγμα της τάξης τους,την εκμετάλλευση της εργασίας,και ήδη απο το 1794, τα προοδευτικά στοιχεία των αστικών κινημάτων περιορίζονται δραστικά.Η ψήφος στις γυναίκες αποσύρθηκε σταδιακά απο τα αστικά προγράμματα,το δικαίωμα της ψήφου συναρτήθηκε με συγκεκριμένο περιουσιακό επίπεδο,οι αστοί άρχισαν να παίρνουν τα μέτρα τους  ενάντια στο νέο ιστορικό τους αντίπαλο,την εργατική τάξη που έμπαινε δυναμικά στο προσκήνιο.
   Ιστορικά ,σήμερα στην Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο ,ο σοσιαλισμός,ο κεντρικός σχεδιασμός των εργατικών συμβουλίων, είναι η πιο ρεαλιστική διέξοδος προς τα εμπρός για την πλειοψηφία της κοινωνίας.Η Κυβέρνηση της Αριστεράς,πρέπει να εκλαμβάνεται σαν  τακτικός πολιτικός τρόπος ανατροπής του αρνητικού συσχετισμού,ανάσχεσης της επίθεσης του κεφαλαίου,και οχι σαν τελικός στόχος.Θα είναι ένα ταξικό εκκρεμές που κάποια στιγμή θα γύρει είτε υπερ των καπιταλιστών είτε προς ριζικές μεταρρυθμίσεις προς όφελος της εργατικής τάξης.
  Η θητεία Χριστιόφα αν εχει και εδω οπαδούς ,οδηγούν την αριστερά στη συντριβή και την πλήρη σοσιαλδημοκρατικοποίηση.
   Η επόμενη μέρα μιας ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ,θα είναι μια έφοδος για τους εργαζόμενους,μια ρεβάνς στο νεοφιλελευθερισμό και για αυτο πρέπει να πρετοιμάζουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας.  
    Η μοναδική επιτυχημένη εργατική επανάσταση στην ιστορία,η Ρωσική Επανάσταση του 1917,είχε ελάχιστα θύματα σε σχέση με τα λουτρά αίματος των αστικών επαναστάσεων,προσέφερε στα έθνη ελευθερία και αυτοδιάθεση και μέχρι την ήττα της απο τη Σταλινική αντεπανάσταση και τη διεθνή απομόνωση ,προσέφερε στην ανθρωπότητα, έστω και για λίγο ενα καθεστώς όπου και η μαγείρισα να μπορεί να κυβερνά.
ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ Η ΔΙΕΘΝΗΣ έλεγε η Λούξεμπουργκ.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ-ΕΡΓΑΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΔΙΕΘΝΙΣΜΟ,λέμε σήμερα.
                                   ΣΤΟ ΜΕΣΟΠΌΛΕΜΟ ΞΑΝΑ..
Μιμούμενοι τη μεγάλη πορεία του Μουσολίνι,επιχείρησαν κάθοδο στην Αθήνα(η 3Ε), με πλήρη στρατιωτική εξάρτηση και οπλισμό, φιλοδοξόντας να κάνουν παρέλαση ισχύος σε κάποια λαική συνοικία, νομίζω το 1932.
    Αρχικά αντιμετωπίστηκαν απο τους αρχειομαρξιστές-τροτσκιστές στην Κακιά Σκάλα. Κακήν κακώς έφτασαν με το τραίνο στην Αθήνα όπου τους περίμεναν σκληρές οδομαχίες απο τα μέλη του Κ.Κ.Ε και τους οπαδούς της Αριστερής Τροσκιστικής Αντιπολίτευσης.
     Είναι ενα μόνο παράδειγμα οργάνωσης του λαικού παράγοντα ,με ενιαίο τρόπο ,για να υπερασπιστεί την τάξη του απέναντι στις φασιστικές ορδές. Η έπαρση και  οι στατιωτικοφανείς συμπεριφορές των 3Εψιλητών , έγιναν ταπείνωση , διάλυση, οργανωτική συρρίκνωση. Είναι σίγουρα ένας απο τους λόγους που η δικτατορία Μεταξά δεν απέκτησε ποτε τάγματα εφόδου και οργανωμένη βάση.Ο Φασισμός τσακίζεται απο το ενιαίο εργατικό μέτωπο, αυτό είναι ενα συμπέρασμα.
    Ενα άλλο είναι οτι και το ΚΚΕ δεν ηταν πάντα το ίδιο,ούτε και αποτελεί αναλλοίωτο στοιχείο της φύσης όσον αφορά τουλάχιστον  στον σεκταρισμό τους. Η ίδια η ταξική πόλωση θα οδηγήσει την τάξη να σφίξει τις γραμμές της και το ΚΚΕ θα διαλέξει μεταξύ μιας γενναίας πολιτικής στροφής ή της περιθωριοποίησης του.

  1. πολλά στοιχεία για τη δράση της Αριστερής Αντιπολίτευσης στην Ελλάδα βρίσκει κανείς στα έργα του Μ.Λιβιεράτου και όπου μπορεί κανείς να πετύχει στο Χ.Αναστασιάδη και το Λουκά Καρλιάφτη.Κυκλοφορεί επίσης στο διαδίκτυο, διδακτορική εργασία απο το Πανεπιστήμιο Κρήτης πάνω στον Αρχειομαρξισμό και την ευρύτερη Αριστερή Αντιπολίτευση.
  2. Ο βασικός εισηγητής του τροσκισμού και του κριτικού-επαναστατικού  μαρξισμού είναι κατα τη γνώμη μας Ο Π.Πουλιόπουλος,συνομιλητής των Λένιν και Κάμενεφ,συγγραφέας της πολεμικής του Δικηγορικού Συλλόγου ενάντια στο ιδιώνημο,οργανωμένος κομμουνιστής κατα τον Μικρασιατικό πόλεμο και γραμματέας του ΚΚΕ μέχρι τη σταδιακή του σταλινοποίηση.Το "Σοσιαλιστική ή Δημοκρατική Επανάσταση στην Ελλάδα", είναι η πληρέστερη μαξιστική προσέγγιση  a.για την αλλαγή του στρατηγικού προσανατολισμού που εισήγαγαν οι Κούτβηδες -στελέχη που ερχόμενα απο την ΕΣΣΔ και κατελάμβαναν κρίσιμα κομματικά πόστα-b.την επικαιρότητα της σοσιαλιστικής επανάστασης στην Ελλάδα,c.τα εγληματικά λάθη των σταλινικών γραφειοκρατών.
      
  




Στο πλαίσιο της «πάλης κατά του φασισμού και των φασιστικών οργανώσεων», το ΚΚΕ προχώρησετο 1932 στην σύσταση Αντιφασιστικών Ενώσεων Αυτοάμυνας. Μια πολιτική που στηριζόταν στην εφαρμογή του «ενιαίου μετώπου», τόσο με τους «συντηρητικούς», όσο και με τους «αρχειομαρξιστές, λικβινταριστές, φραξιονιστές και ανοργάνωτους εργάτες.»

Στο κείμενο της σχετικής απόφασης τονιζόταν:
«Η γενίκευση και όξυνση της επίθεσης της μπουρζουαζίας και του κράτους κατά των εκμεταλλευομένων μαζών, συνοδεύεται από την επίταση των μεθόδων ανοιχτής φασιστικής καταπίεσης, από τον επιταχυνόμενο ρυθμό φασιστικοποίησης της μπουρζουαζίας, του κράτους, όλων των αστικών κομμάτων.
Η ένταση αυτή της φασιστικοποίησης χαρακτηρίζεται και από την ίδρυση και οργάνωση πολυάριθμων φασιστικών οργανώσεων, με την ενίσχυση και πρωτοβουλία κυβέρνησης, κράτους και όλων των αστικών κομμάτων.
Σκοπός των οργανώσεων αυτών είναι το σπάσιμο των απεργιών και των οικονομικών αγώνων των μαζών, η διάλυση των επαναστατικών οργανώσεων, συγκεντρώσεων, συνελεύσεων κλπ, η δολοφονία επαναστατών εργατών, η μιλιταριστικοποίηση της νεολαίας, η αναζωπύρωση του εθνικισμού, η ενεργός συμμετοχή στις προετοιμασίες καινούργιων πολέμων, η διευκόλυνση και η οργάνωση του περάσματος στον ανοιχτό φασισμό.
Με ιδιαίτερο πάθος και εξοντωτικούς σκοπούς οι οργανώσεις αυτές στρέφονται κατά των εθνικών μειονοτήτων της Μακεδονίας και Θράκης και κατά των εβραίων Θεσσαλονίκης. Το κράτος ανοιχτά και επίσημα ενισχύει και καθοδηγεί τα πογκρόμ και τις επιθέσεις των φασιστικών αυτών συμμοριών κατά των εβραίων και των εθνικών μειονοτήτων.
Η οργάνωση της πάλης των μαζών, κατά των φασιστικών αυτών συμμοριών, για την υπεράσπιση των απεργιών, συνδικάτων, συλλόγων, λεσχών, της ζωής των εργατών, των εθνικών μειονοτήτων κλπ μπαίνει μπροστά στο ΚΚΕ άμεσα και επιτακτικά…
Σκοπός των αντιφασιστικών ενώσεων αυτοάμυνας είναι η κινητοποίηση των πλατειών στρωμάτων των εργαζομένων και η οργάνωσή των για την πάλη κατά των φασιστικών συμμοριών, κατά της διείσδυσής των στα εργοστάσια και τις εργατικές συνοικίες, κατά των επιθέσεων, των λεηλασιών, των δολοφονιών που οργανώνουν, για την υπεράσπιση των απεργιών, των συνδικάτων, των λεσχών, των συγκεντρώσεων, κλπ.»[1]
Από το βιβλίο του Α. Γκίκα “Ρήξη και ενσωμάτωση: Συμβολή στην Ιστορία του εργατικού-κομμουνιστικού κινήματος του Μεσοπολέμου (1918-1936)”, σελ.229-230












[1] «Απόφαση πάνω στις Αντιφασιστικές Ενώσεις» (1932), σελ.1 (Φάκελος 16), Αρχείο ΚΚΕ
Πηγή: erodotos 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου